مجله خبری ایرج

به روز ترین اخبار روز دنیا

ترفند دوم برای درد پای یک



برای مراقبت بهتر هر شب پاها را با آب گرم شستشو داده و سپس ماساژ دهید. 5. قبل از خواب پاهایتان را در محلول آب و سرکه سیب قرار دهید و قبل از این که به رختخواب بروید، آنها را خشک کنید. البته در صورتی که دیابت دارید، قبل از انجام این روش با پزشک خود مشورت کنید. البته این روش برای بیماران مبتلا به اریتروملالژیا توصیه نمیشود زیرا ممکن است به پوستشان آسیب وارد شود. درمان سریع این عفونت بسیار مهم است زیرا میتواند به سایر نواحی بدن و حتی افراد دیگر انتشار پیدا کند. 3. ممکن است برای درمان بیماریهای مزمن کلیوی و از بین بردن مواد سمی که باعث ایجاد نوروپاتی و گرم شدن کف پا شدهاند، به عمل دیالیز احتیاج داشته باشید. زیرا الکل باعث ایجاد تداخل در توانایی بدن برای جذب مواد مغذی میشودکه برای عملکرد صحیح عصبی، بسیار مهم و حیاتی هستند. از آنجا که علل درد پاها ممکن است متنوع باشند، مهم است که تشخیص نهایی توسط یک پزشک متخصص انجام شود. من قبلا برام مهم نبود چون این بالا اومدن با یکم ماساژ و ریلکس کردن پام از بین میرفت اونم در ۲ ثانیه. درد، کرختی و گزگز کردن با این تغییرات رنگ همراه است.

این کار سبب تسکین درد، از بین رفتن بوی بد پا، نرم شدن پوست و کمک به خارج شدن سموم از پا خواهند شد. سندرم تونل تارسال به شرایطی گفته میشود که در آن عصبی که از مچ به کف پا میرود به دلیل تورم یا آسیب دیدگی فشرده شود و منجر به احساس درد، سوزش یا داغی در کف پا شود. آیا درد مچ پا خود به خود از بین میرود؟ که هنگام التهاب در بدن از حد نرمال بالاتر میرود. بنابراین آدرنالین واردشده در گردش خون، باعث میشود رگهای خونی در حاشیههای بدن دچار انقباض و تنگی شوند و متعاقباً جریان خون به نواحی بیرونی بدن کاهش مییابد. کاهش وزن میتواند به کاهش علایم یا بهبود سلامت عمومی فرد کمک نماید. ماساژ پا باعث بهبود گردش خون در پاها میشود و علائم آسیب عصبی را کاهش میدهد. داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) و ناپروکسن (Aleve) میتوانند به کاهش حساسیت بعد از گرفتگی عضلات کمک کنند.

به طور کلی افرادیکه به هر نوع نوروپاتی یا آسیب عصبی مبتلا هستند که باعث گرم شدن کف پا میشود، باید از آسیب بیشتر به عصب جلوگیری کنند. همچنین در افرادی که خیلی بیتحرک هستند و ورزش نمیکنند ماهیچهها بیشتر در معرض کشش و آسیب قرار دارد. قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب یا جیوه می تواند عملکرد سیستم عصبی بدن را مختل کند و باعث احساس سوزش یا داغی در دست و پاها شود. این علامت معمولا با احساس عدم کنترل کافی پا هنگام راه رفتن و همینطور عدم توانایی بالا اوردن انگشتان پا خود را نشان میدهد. پیچخوردگی و شکستگی مچ پا یکی از شایعترین آسیبهای ناحیه مچ پا هستند. بر اساس گزارش انجمن ارتوپدیک پاها و مچ پا در آمریکا حدود ۸۰٪ از زنان با مشکلاتی در پاهایشان مواجهند، یعنی اکثر ما چنین مشکلی داریم، پیادهروی احتمالا کمتر از لم دادن روی کاناپه برایتان جذاب است. اما تصور بر این است که درد عضلانیِ شب، ناشی از فعالیت بیش از حد طی روز، محتملترین علت درد رشد باشد.

11. درد شدید که ممکن است به هنگام شب شدیدتر باشد. گاهی اوقات یک راهحل آسان میتواند یک عارضه جانبی را کاهش دهد ( به عنوان مثال مصرف دارو در شب )؛ اما زمانی دیگر، عوارض جانبی منجر به مشکل ناگواری میشود. تحریک نخاع و سایر مداخلات جراحی ممکن است برای تسکین درد پای شما در شب ضروری باشد. یکی دیگر از دلایل شایع احساس داغی در پاها، مصرف بیش از حد الکل یا نوروپاتی الکلی است که میتواند منجر به آسیب عصبی در پا و سایر اعضای بدن شود. در نتیجه، بدن شما خون کمتری را به پاها، زانوها، بازوها، شانه ها و سایر مفاصل می فرستد. این مشکل در زنان بیشتر دیده می شود و علت های متفاوت و گوناگونی می تواند داشته باشد. اریترومالالژیا (Erythermalgia) یک بیماری نادر است که بیشتر پاها را تحت تأثیر قرار میدهد. با وجود این که آسیب دیدن عصب ها ممکن است همیشگی باشد اما با مصرف دارو و انجام اقدامات پیشگیرانه میتوان از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری کرد. مصرف داروهای بدون نسخه تسکین دهنده درد. مصرف مداوم غذاهای چرب و فست فود احتمال بروز بیماری چربی خون را افزایش میدهد. در یائسگی نیز به دلیل ایجاد تغییرات هورمونی ممکن است دمای بدن افزایش یابد و خانمها احساسی از داغ شدن کف پا را تجربه کنند.

در بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش دمای بدن، اضافه وزن و فشار بر روی پاها و همچنین افزایش میزان مایعات بدن ممکن است باعث به وجود آمدن نوروپاتی در پاها و احساس داغی و سوزش در آنها شود. این آسیب ابتدا پاها را درگیر میکند و موجب احساس داغی در کف پا، سوزش و سوزن سوزن شدن در پاها شود. این روش میتواند منجر به آسیب عصبی و بروز علائمی مانند داغی کف پا و احساس سوزن سوزن شدن دست و پاها شود. این آسیب عصبی مدام به مغز پیام ارسال میکند و این پیامها به شکل داغی یا سوزن سوزن شدن احساس میشود. یکی از علائم این بیماری داغ شدن کف پا همراه با مور مور شدن و سوزن سوزن شدن پاها است. گرمای آب گرم به شل شدن عضلات پا و تسکین درد آنها کمک میکند. وجود این پلاکها در جداره رگها به باریک شدن آنها میانجامد. برخی عقیده دارند احساس سردی دست و پا می تواند نشانه وجود عفونت در بدن باشد که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش به این موضوع رسیدگی می شود. پوشیدن کفش های نامناسب، ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت، به خصوص در هوای گرم یکی از دلایلی است که میتواند منجر به داغ شدن و یا احساس سوزش در پا شود.

ابتلا به نوعی عفونت قارچی که به بیماری پای ورزشکاران معروف است میتواند منجر به داغ شدن کف پا شود. واسکولیت نوعی التهاب در رگهای خونی است که باعث میشود جریان خون در اندام های بدن کاهش یابد و منجر به آسیب به اعصاب و بافتهای بدن شود. آسیب عصب دیابتی: نوروپاتی محیطی دیابتی نوعی از آسیب دیدگی عصب است که در افراد مبتلا به بیماری دیابت بروز مییابد. کورکونیوم موجود در زردچوبه هم در تسکین درد موثر است و هم خواص ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و ضدباکتری دارد که گفته می شود علائم عصب شناختی را بهبود میبخشد. در برخی از موارد درمان بیماریهای زمینهای که باعث بروز این عارضه شدهاند، باعث بهبود علائم ناشی از آن میشود. به همین دلیل در صورت بروز علائم دیگر همراه با درد و یا طولانی شدن آن حتماً باید به یک متخصص ارتوپد خوب مراجعه کنید تا با معاینات لازم علت آن را تشخیص داده و درمان را شروع کند. بهترین روش درمان در نهایت با نظر متخصص ارتوپد و بعد از معاینه کامل کودک مشخص خواهد شد. درمان درد پا در صورت وجود عفونتهای زنانه معطوف است به کنترل و از بین بردن عفونتهای رحم منظور این است که نمیشود، بدون آنکه درمانهای استاندارد برای عفونتهای زنانه لگن تجویز شود، فقط با تجویز مسکن میتوان درد اندام تحتانی و پا دردها را تسکین داد.


[ بازدید : 32118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 23 مرداد 1402 ] [ 19:20 ] [ ایرج ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]